Organisationsplan for Maribo Skakklub 


Tilrettet 21/9-2024


Dette dokument skal give en oversigt over fordelingen af opgaver i og uden for bestyrelsen.

Det skal opfattes som et dynamisk dokument, som løbende kan tilpasses opgaverne i klubben og bestyrelsens sammensætning. Derfor er

opgaverne dels tildelt en bestemt funktion (f.eks. kasserer) og dels tildelt navngivne personer (f.eks. John). Post/navn Opgaver

Formand


1. Ansvarlig for indkaldelser og dagsorden i  forbindelse med bestyrelsesmøder og generalforsamling.
2. Udarbejder og fremlægger bestyrelsens beretning for generalforsamlingen.
3. Klubbens primære kontakt til Dansk Skak Union

og 2. Hovedkreds, samt Lolland Kommune m.fl.
4. Ansvarlig for kontakt til skoler og gymnasier i Lolland Kommune.
5. Administration vedr. børneattester.
6. Tovholder for affaldsindsamling på Kidnakken.
7. Deltager sammen med Merete Christiansen, Nicklas W. Jørgensen og Svend Erik Frederiksen i træning for juniorer og seniorer.
8. Indkøber gave til medlemmer ved disses runde fødselsdage (første gang ved 50. år + ved konfirmation).
9. Klubbens primære pressekontakt.


Kasserer


1. Varetagelse af klubbens løbende økonomi og regnskab, herunder kassebeholdninger på passende niveau.
2. Udarbejder det årlige regnskab til revisor og generalforsamling.
3. Til- og framelding af medlemmer til Dansk Skak Union.
4. Indkøb af rengøringsremedier m.m.
5. Indkøb af turneringsmaterialer.
6. Udbetaling af kørselsgodtgørelser og klargøring af pengepræmier.
7. Fastsætter ratingtal for nye medlemmer.
8. Indkøb af øl, vand og chokolade.
9. Tovholder for ”julelotteriet” fra Børnehjælpsdagen.


Bestyrelse


1. Ansvarlig for vedligeholdelse af udendørs arealer samt vinduespudsning.


Næstformand


1. Overtager formandens funktioner ved dennes forfald af kortere varighed.

2. Foranlediger indkaldelse til (ekstraordinær) generalforsamling ved formandens forfald af længere varighed.

Finn Kristiansen


1. Foranlediger opfyldning af køleskab med øl og sodavand.

2. Klargør til hjemmekampe for holdturneringen.
3. Tømmer affaldssæk senest dagen efter arrangementer.
4. Afleverer tomme dåser og flasker i flaskeautomat.
5. Arrangerer ferieaktiviteter sammen med Svend Erik Frederiksen for skoleelever (i samarbejde med Lolland Kommune og Sportsrådet).
6. Arrangerer juniorers deltagelse i UGP.
7. Ajourfører informationstavler i klubhuset.
8. Primær ansvarlig for årlig Klosterturnering.
9. Primær ansvarlig for klubmesterskabsturnering i hurtigskak.
10. Holdleder for Maribo 2 og 3.
11. Udarbejder oversigt over dommere ved klubholdenes hjemmekampe.
12. Ved aften-arrangementer tændes samme formiddag for varmen, hvis der er behov herfor.
13. Dommer ved hjemmekampe i holdturneringen.
14. Tilmelding af hold samt udarbejdelse af deltagerliste til pokalturneringen. Arrangerer kørsel til samme turnering.
15. Primær ansvarlig for årlig Lolland-Falster-Mesterskab.
16. Ansvarlig for udskiftning og vask af håndklæder.
17. Udtager hold for Maribo 2 og Maribo 3 i holdturneringen.
18. Udsender og vedligeholder medlemmernes telefon- og mailliste.
19. Primær turneringsleder for Maribo Snefornemmelser.

20. Udarbejder aktivitetsplan i samarbejde med Svend Erik Hansen.
21. Udarbejder turnusplan for de personer, der lukker klubben på spilledage i samarbejde med Svend Erik Hansen.


John Kristensen


1. Primær ansvarlig for årlig klubmesterskabs-turnering.
2. Primær ansvarlig for juniorstævne (UGP) i Maribo
3. Dommer ved hjemmekampe i holdturneringen.
4. Holdleder for Maribo 1 i holdturneringen.
5. Primær turneringsleder for Maribo Cup.
6. Primær turneringsleder for Sommerturnering.
7. Primær turneringsleder for Klubmesterskabs-turnering i lynskak (afholdes i umiddelbar forlængelse af ordinær generalforsamling).
8. Primær ansvarlig for Fredagslyn-turneringer.
9. Tovholder for affaldsindsamling på Kidnakken.
10. Primær turneringsleder for Maribo Forårsfornemmelser.
11. Tilmelding af hold + styrkeliste til holdturneringen.

Kim Alex Olsen


1. Primær ansvarlig for Maribo Byturnering.


Henrik Sandberg Jensen


1. Ansvarlig for turneringen ”Skak og Grill”


Merete Christiansen


1. Deltager sammen med Jesper Frederiksen, Nicklas W. Jørgensen og Svend Erik Frederiksen i træning for juniorer og nybegyndere.


Nicklas W. Jørgensen


1. Deltager sammen med Merete Christiansen, Jesper Frederiksen og Svend Erik Frederiksen i træning for juniorer og nybegyndere.


Asger Poulsen


1. Ansvarlig for klubbens arkivalier.

Svend Erik Frederiksen


1. Deltager sammen med Merete Christiansen, Jesper Frederiksen og Nicklas W. Jørgensen i træning for juniorer og nybegyndere.
2. Arrangerer ferieaktiviteter sammen med Finn Kristiansen for skoleelever (i samarbejde med Lolland Kommune og Sportsrådet).


Finn Fjeldhøj


1. Tilrettelægger besøg fra og hos skakklubben i Bad Schwartau, og er primær ansvarlig på selve besøgsdagen.
2. Kontaktperson til skakklubben i Bad Schwartau.


Svend Erik Hansen


1. Ansvarlig for klubbens hjemmeside.

2. Udarbejder aktivitetsplan i samarbejde med Finn Kristiansen.
3. Udarbejder turnusplan for de personer, der lukker klubben på spilledage.


Lukketurnus


1. Jens Mott

2. Peter Kristiansen

3. Asger Poulsen

4. Finn Kristiansen

5. Per Rasmussen