Mindeord

Flemming Møgelmose 1944-2014

Vores højt respekterede og afholdte klubmedlem Flemming Møgelmose er død! Torsdag d. 8. maj modtog vi det sørgelige budskab. Dagen før var Flemming under udførelsen af sit lægehverv på Saxenhøj brutalt blevet myrdet af en syg patient. Det er ufatteligt og urimeligt for os alle, at det skulle gå sådan for en glad og ansvarsbevidst person som Flemming. Vores tanker går også til Flemmings nærmeste efterladte, som har lidt et stort tab.

Flemming har været medlem af Maribo Skakklub siden midt i 80'erne og var i mere end 20 år fast spiller på klubbens førstehold og desuden deltager i mange turneringer. Vi er mange som lærte Flemming Møgelmose at kende som en rar person, som kunne tale godt med alle. Han havde både markante synspunkter og en dejlig stilfærdig humor.

I de senere år prioriterede han andre interesser højere end skakken, men deltog hvert år i vores generalforsamling. Han var i 1989 blevet valgt til klubbens revisor – et tillidshverv, som Flemming varetog på bedste vis. Desværre kommer vi ikke til at fejre hans 25 års jubilæum på posten til september. Han vil blive savnet.

Æret været Flemming Møgelmoses minde!

På Maribo Skakklubs vegne

Søren Pedersen