LF Mesterskab (Maribo Sommer EMT) ARKIV

LF Mesterskabet 2023

Lolland-Falster-Mesterskab 2023

Lolland-Falster-Mesterskab Indbydelse

Indbydelse til Lolland-Falster Mesterskabet 2023 (Maribo Sommer EMT)
For 8. år i træk indbyder Maribo Skakklub til Lolland-Falster-Mesterskabet over 5 runder.
Da det er ferietid, spilles alle mod alle i 6-mandsgrupper (eventuelt en gruppe som Monrad).
Så der er god mulighed for at aftale alternative spilledatoer. Dog skal alle udsatte partier være afviklet inden sidste spillerunde.
Turneringen Elo-rates i det omfang det er muligt.

SpillestedMaribo Skakklub, Spejdervænget 4, 4930 Maribo.

Der er ikke kørestolsadgang.

Spilledatoer Onsdagene 31. maj, 14. og 28. juni samt12. juli og 16. august 2023.Tidspunkt Klokken 19.00.

Bemærk at partiet er tabt, hvis man ikke er mødt op på spilleaftenen senest klokken 20.00.

Eventuelt afbud skal meddeles til turneringslederen (helst via e-mail) senest kl. 16.00 dagen før spilledagen.

Betænkningstid 90 minutter til 40 træk, derefter 15 minutter. Der tillægges 30 sekunder pr. træk fra træk 1.

Præmier Pr. gruppe: 1.præmie kr. 400. 2.præmie kr. 200. Ved pointlighed deles præmier.
Herudover har LALANDIA ved Rødby doneret ekstrapræmier i form af endagsbilletter til Aquadome (af mange nok bedre kendt som Badeland).
Der er 5 præmier med hver 4 endagsbilletter, der kan anvendes i Lalandia ved Rødby eller Billund.
Én dagsbillet koster normalt kr. 269,00.
Disse ekstrapræmier går naturligvis primært til vinderne af de enkelte grupper.
Vinderen af øverste gruppe bliver Lolland-Falster-Mester.
Ved pointlighed i denne gruppe beregnes Sonnenborn-Berger korrektion.
Ved fortsat ligestilling spilles Sudden death-parti om titlen.
Tilsvarende gælder ekstrapræmierne i alle grupper.
Hvid får 6 minutter og skal vinde. Sort får 5 minutter. Der trækkes lod om farven.

Tilmelding Senest den 25. majmed navn, klub, fødselsdato, mail, telefonnummer og ratingtal på DSU´ turneringsside eller til turneringsleder Matthias Rasmussen (e-mail: bissen.rasmussen@gmail.com eller mobiltelefon24 96 80 25).
Turneringen er begrænset til maksimum 30 deltagere.

IndskudKr. 130, der betales til konto 6525 – 0004 030 516i Lollands Bank senest 25. maj.
Alternativt kan betales kontant på 1. spilleaften.

Rating Dansk ratet og Elo ratet

Turneringskomite

Henning Jakobsen, Maribo Skakklub
Henrik Sandberg Jensen, Maribo Skakklub